Headlines News :
.
Home » , , » Preview : Game 36 BPL 11/12 - Liverpool vs Fulham

Preview : Game 36 BPL 11/12 - Liverpool vs Fulham

Written By Unknown on Tuesday, May 1, 2012 | 04:30

Selepas 3 minggu tanpa perlawanan awal pagi, esok seluruh peminat Liverpool di sekitar Asia akan kembali bersengkang mata untuk menyaksikan pasukan kesayangan kita ini bermain. Pada perlawanan esok di stadium keramat Anfield. Liverpool akan menerima kunjungan pasukan bimbingan Martin Jol Fulham untuk melengkapkan jadual perlawanan ke 36 liga Premier bagi musim 11/12 ini.

Untuk perlawanan ini, walau apa pun keputusan yang berlaku bukanlah menjadi persoalan utama yang timbul. Walaupun kemenangan juga yang perlu di cari, tetapi memantapkan pasukan menjelang perlawanan akhir piala FA Sabtu ini adalah cabaran utama yang perlu dilaksanakan. Disebalik kejayaan membenam sang kenari Inggeris Sabtu lalu, ia masih lagi menampakkan ruang-ruang kekurangan dalam kesebelasan Liverpool.

SG menjangkakan pada perlawanan esok, Dalglish akan menurunkan pemain-pemain simpanan dan mudanya untuk memberi rehat serta 100% kecergasan yang cukup  terhadap kesebelasan utamanya. Shelvey dijangkakan akan sekali lagi menjadi nadi penggerak dibarisan tengah untuk bergandingan dengan Spearing. Sementara Coates pula bakal diturunkan untuk bergandingan dengan Carragher. Selain itu SG juga mengharapkan Raheem Sterling dapat diturunkan dimana Suarez juga akan direhatkan.

Seperti yang dipamerkan pada perlawanan lalu, sebaiknya kesebelasan pemain-pemain esok dapat mempamerkan permainan seperti ketika menentang Norwich. Dengan tidak terlalu gopoh untuk menyerang, bertenang untuk mengawal bola untuk menjadikan perlawanan lebih seimbang akan memberi kelebihan dan ruang untuk pemain kita menjaringkan gol dan seterusnya mencipta kemenangan. Itulah hakikatnya, perlawanan yang lebih seimbang sebenarnya banyak memberi Liverpool kejayaan berbanding menguasai sepenuh perlawanan.

LIVERPOOL vs FULHAM
RABU - 2 MAY 2012
KICK OFF - 02:45 PAGI
CHANNEL : ESPN (812), ESPN HD (832)
LIVE STREAMING : LINK1  LINK2  LINK3  LINK4  LINK5  LINK6  LINK7  LINK8


Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger