Headlines News :
Home » , » Transparent plane - Ada sesiapa berani naik?

Transparent plane - Ada sesiapa berani naik?

Written By saleehs gerrard on Tuesday, July 5, 2011 | 04:10

Inilah namanya teknologi. Semakin lama semakin maju. Manusia akan buat apa saja yang terlintas dalam kepala otak mereka. Kadang2 kita fikir, teknologi terbaru ni lebih menakutkan kita pula. Tapi bagi mereka yang suka pada cabaran, sudah tentu mengemarkannya.

Terkini syarikat pembuatan kapal terbang Airbus sedang dalam perancangan untuk membina kapal terbang transparent. Transparent? apa kebendanya tu. Transparent ni boleh diklifikasikan sebagi tembus pandang. Ibarat cermin ler yang boleh kita lihat disebaliknya.


Selama ni kapal tebang tu tingkapnya tak transparent ke? emmm.. Bukanlah maksud SG macam tu. Untuk projek terbaru Airbus ni, bukan saja cermin, bahkan dinding2 dengan bumbung sekali transparent. Bayangkanlah kalau korang berpeluang naik pesawat tu nanti. Agak2 basah tak seluar korang.


Bila kita berada didalam pesawat ni, pemandangan kita diangkasa luas kelihatan. Nak tengok awan ke, laut ke, gunung2 ke, bulan bintang ke semua clear punya kelihatan. Rasanya macam duduk kat negeri atas awan pulakkan. Tapi apa yang kurang pastinya, mampukah kita untuk membayar harga naik pesawat ni. mesti mahal gila setanding dengan kos pembinaannya. MAS dengan Airaisa mesti teruja gak kot nak beli. Tapi tah bila ler boleh dapat. Pesawat dua tingkat dah lama order pun masih tak dapat2 lagi. Tah sempat merasa ke tidak.

P/S : Pastikan kalau anda ada peluang naik pesawat tu nanti, jangan lupa sebut sebelum berlepas "Hai tikar pandan terbang sakti, bawalah aku ke Pasir Bedengung. ZAM ZAM ALA KAZAM". hehhehehe
Share this article :

2 comments:

  1. hahahaha! kalau betul² wujud d malaysia. tak tau nak kata apa dah la... kecut perut d buat nya..

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger