Headlines News :

5 Perkara Jerrrrr......

Written By saleehs gerrard on Saturday, January 2, 2010 | 01:05

5 perkara jerrrrr.....

Lima perkara yang kita semua nak dan betul-betul usaha untuk dapatkannya: -

1.Wajah yang cantik

2. Duit yang banyak

3. Kesihatan yang baik

4. Anak-anak yang cerdik dan berjaya

5. Tidur yang nyenyak tanpa gangguan


Wah, siapa yang tak nak semua tu. Semua orang pun betul-betul nak perkara-perkara di atas dan saya jugak percaya yang kamu semua dah usaha bermacam-macam cara untuk dapatkan semua perkara ni kan ? Tapi, ada cara yang paling mudah. Tak guna banyak belanja dan masa. 25 minit je setiap hari. Nak tau apa dia?

Kata Nabi Muhammad saw siapa yang tinggalkan
solat subuh
~ tiadalah padanya nur di wajahnya
dan siapa yang tinggalkan
solat zohor
~ tiadalah padanya rezeki yang berkat
dan barangsiapa yang tinggalkan

solat asar ~ tiadalah padanya kekuatan tubuh badan dan siapa yang tinggalkan
solat maghrib
~tiadalah padanya anak-anak yang bermanfaat
dan barangsiapa yang tinggalkan
solat isyak ~
tiadalah padanya tidur yang nyenyak.

Jadi, kalau nak dapatkan lima perkara di atas maka tunaikanlah solat 5 waktu. Tanpa solat, runtuhlah agama kerana solat itu adalah tiang agama dan solat merupakan perkara yang pertama dan paling utama akan dihisab.

Renung-renungkanlah ......... .....


Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger