Headlines News :
.
Home » , , » Tangan dan Atmosfera - Rahsia kebesaran Allah

Tangan dan Atmosfera - Rahsia kebesaran Allah

Written By Unknown on Wednesday, July 27, 2011 | 02:27

Saya mendapati fakta-fakta yang menarik untuk dikongsi bersama di kalangan kita .. Baca, ia menarik lebih-lebih lagi jika anda baru sedar.. Mudah2an ia menginsafkan kita semua.

Selama ini banyak perkara yang kita tidak tahu malahan tidak ambil peduli diatas kewujudannya. Kita hanya setakat merasa kagum dengan sesuatu keanehan tetapi kita tidak pernah bersyukur dengan apa yang kita lihat serta miliki.

Allah menjadikan sesuatu itu mesti ada sebab. Walaupun ia bersaiz kecil seperti zarah2 dalam badan manusia, ia amat bermanfaat dalam sistem badan kita. Kita tidak perlu pergi jauh, cukuplah setakat apa yang kita perolehi dari pemberian Allah terhadap tubuh badan kita. Pernahkah kita mengkaji kepentingan dan rahsia disebalik pemberian anggota badan ini?.

Sebagai contoh - tangan. Apa yang kita tahu tentang tangan? Tangan adalah anggota yang terlalu banyak memainkan peranan dalam kehidupan seharian kita. Tanpa tangan kita tidak boleh menyuap makanan. Tanpa tangan kita tidak boleh menulis. Jadi apa yang kita ketahui terpulanglah kepada diri masing2 untuk menggunakan tangan itu untuk jalan kebaikan atau kejahatan. Tetapi, pernahkah kita terfikir rahsia disebalik tangan kita ini. pernahkah kita mengkajinya. Alhamdulillah dikesempatan ini, hasil dari pemberian sahabat2 di yahoo group, saya kongsikan rahsia ini bersama sahabat2. Semoga bermanfaat.

Bab tapak tangan ni, selalu juga kita lihat, renung2kan serta memadankan bersama tapak tangan sahabat2 lain. Apa yang kita tahu sebelum ini ditapak tangan kita tu adalah huruh "M"

  



Sumber : Yahoo. Group
Share this article :

3 comments:

  1. entry ini memang bagus. tq.. :-)
    *bersyukur dapat anggota yang lengkap sempurna.

    ReplyDelete
  2. subhanallah..kehebatn tuhan dimana mana;)

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger