Headlines News :
.
Home » , » Game 11 MSL 2012 - Lions XII 1-1 Selangor

Game 11 MSL 2012 - Lions XII 1-1 Selangor

Written By Unknown on Wednesday, March 21, 2012 | 02:45

Selangor gagal meneruskan kecemerlangannya apabila sekadar seri 1-1 dengan kelab dari Singapura Lions XII. Beraksi di padanag rumput tiruan di Stadium Jalan Besar Singapura sedikit pun tidak merencatkan rentak permainan Selangor. Ini terbukti sejak dari separuh masa pertama lagi anak2 buah Irfan Bakti telah berjaya menguasai perlawanan dengan mencipta beberapa gerakan merbahaya. Malangnya mereka gagal memanfaatkan peluang yang terhidang untuk mencipta jaringan.

Disebalik penguasaan Selangor, Lions XII bangkit untuk membuat kejutan awal apabila berjaya menjaringkan gol pendahuluan pada minit ke-61 melalui Sufian Anuar. Gol berpunca dari hantaran lintang Safirul Sulaiman dari sebelah kiri dan berjaya ditanduk oleh Sufian yang memperdayakan P. Gunalan dan juga penjaga gol Selangor G. Jevanathan. Menyedari ketinggalan satu gol, hasil dari sepakan percuma berhampiran kotak penalti, Bosko Balaban berjaya membuat rembatan terus menerjah jaring pada minit ke-81.


Walaubagaimanapun Selangor seharusnya mendapat 3 mata penuh pada perlawanan ini. Malangnya tandukan Balaban dimasa-masa terakhir sebelum tamat perlawanan berjaya ditepis cantik oleh penjaga gol Lions XII Hyrulnizam Jumaat untuk menjadikan keputusan kekal 1-1 hingga tamat perlawanan.

Disebabkan malam tadi hanya satu perlawanan liga sahaja yang berlangsung, walaupun hanya berkongsi satu mata, Selangor berjaya melonjak ke tangga ke-5 untuk memintas Perak dengan hanya dipisahkan perbezaan jaringan. Begitu juga dengan Lions XII telah berjaya memintas Terengganu untuk menduduki tangga kedua dibawah Kelantan. Selepas ini skuad Selangor akan berehat panjang untuk memberi laluan pusingan Suku Akhir piala FA dilangsungkan sebelum berkunjung ke negeri Di Bawah bayu pada 31 Mac 2012 nanti.

Video gol jaringan Sufian Anuar (Lions XII) dan Bosko Balaban (Selangor)




Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger