Headlines News :
.
Home » , , » Preview : Suku Akhir FA Cup 11/12 - Liverpool vs Stoke City

Preview : Suku Akhir FA Cup 11/12 - Liverpool vs Stoke City

Written By Unknown on Saturday, March 17, 2012 | 18:50

Laluan ke stadium Wembley untuk kali kedua berturut2 semakin hampir bagi Liverpool musim ini. Setelah merealisasikan impian untuk berada dipentas Final dan menjuarai piala Carling, esok Liverpool akan berada dilandasan suku akhir dalam cabaran piala FA bertemu skuad yang penuh muslihat Stoke City.

Musim ini sahaja sudah 3 kali pertemuan berlangsung antara kedua2 pasukan ini dimana 2 kali pertemuan dalam liga yang menyaksikan Liverpool tewas pertama kali dalam liga musim ini 0-1 di Britannia Stadium dan seri 0-0 di Anfield. Tetapi nasib ketika di pusingan ke-4 piala Carling sememangnya menyebelahi Liverpool apabila berjaya mengalahkan Stoke 2-1 di Britannia. Stoke City yang kita ketahui adalah satu pasukan yang tiba2 boleh menjadi sekuat harimau apabila menentang pasukan kita. Tetapi apabila bertemu pasukan bawahan ataupun setaraf dengan mereka, permainan sambil lewa sering berlaku dan adakalanya pasukan ini menjadi pasukan belasahan bagi kelab2 lain.


Pada perlawanan esok, sudah pastinya sekali lagi Stoke akan mengamalkan formasi bertahan untuk menangkis segala asakan yang bakal dijelmakan oleh Liverpool diketuai Steven Gerrard. Membuat kubu sekuat tembok berlin, bakal mengundang masalah kepada penyerang2 kita yang sememangnya ketandusan jaringan. Tetapi sibuk2 bertahan, bakal terjadi secara diam2 serangan hendap sekilas halilintar menyambar dijelmakan oleh pemain2 Stoke. Inilah sebenarnya yang sering terjadi kepada barisan pemain2 Liverpool musim ini. Disebalik rancak menyerang, pemain2 kita gagal untuk kembali mengemaskan benteng dan akibatnya kesempatan itulah yang digunakan oleh pasukan seperti Stoke ini menghukum karmakan Liverpool.


Sebenarnya kita tidak perlu risau dari segi prestasi pemain2 Liverpool pada ketika ini. Untuk beberapa siri perlawanan yang lepas, Liverpool berjaya menguasai permainan tetapi hanya penyudah sahaja yang tumpul. Kemenangan keatas Everton Selasa lalu, membuktikan bahawa pasangan antara Gerrard dan Spearing nampak  lebih bertenaga berbanding Adam yang sering gagal untuk mengemudi barisan tengah dengan baik. Kita  juga mengharapkan agar Kelly sekali lagi diberi kepercayan untuk menggalas posisi pertahanan kanan kerana kita nampak prestasinya juga semakin meningkat.

Peluang untuk melangkah ke pusingan Separuh Akhir terbentang luas. Perjalanan ke Wembley semakin hampir untuk Liverpool jika berjaya menstrokekan Stoke malam esok. Jadual Separuh akhir yang bakal dilangsungkan di Wembley sudah pastinya menjadi idaman bagi mana2 pasukan dan seterusnya melangkah ke aksi akhir juga di Wembley. Dengan nasihat walauapun pemain2 kita mengasak dan menyerang untuk mengusai permainan, tetapi apabila kena serang janganlah dibiarkan teman dibawah bertahan seorang diri terutamanya Carragher yang kita ketahui sedikit mengelupur apabila ditinggalkan keseorangan. Hanya itu sahajalah senjata yang bakal diguna pakai oleh Stoke dalam menghukum kelalaian pemain Liverpool. Semoga Liverpool dapat melangkah ke Separuh Akhir piala FA musim ini. YNWA...


Live and Exclusive From Anfiled
CHANNEL : ASTRO STAR Sports (813)
                   : ESPN HD (832)
LIVE STREAMING : LINK1  LINK2  LINK3  LINK4  LINK5  LINK6
DATE : Monday - 19 Mac 2012
KICK OFF : 12:00 am





Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger