Headlines News :
Home » , , » Preview : Game 30 BPL 11/12 - Liverpool vs Wigan

Preview : Game 30 BPL 11/12 - Liverpool vs Wigan

Written By saleehs gerrard on Saturday, March 24, 2012 | 11:32

Selepas diaibkan oleh pasukan QPR pada hari Khamis lalu, hari ini seharusnya pemain2 Liverpool kembali berpijak di bumi yang nyata. Mengharungi perlawanan ke-30 liga pada musim ini, Liverpool pada hari ini sekali lagi dijadualkan bertemu pasukan yang sedang bergelut ditangga kedua bawah liga. Wigan Athletic atau nicknamenya Latics akan berkunjung ke Anfield dengan berkeinginan besar untuk mengikut jejak seperti QPR.

Tiada apa yang mustahil sekiranya keinginan Wigan itu bakal terjadi sekali lagi. Seperti sudah tertulis, Liverpool adalah sebuah pasukan yang gah ketika bertemu pasukan hebat, tetapi layu terkubur ketika menentang pasukan lemah. Bukanlah SG disini sudah tidak percaya langsung kepada kesebelasan pemain Liverpool, tetapi disebalik rasa terlalu yakin Liverpool akan menang, ada eloknya biarlah kita berfikir keburukan demi tidak merasa terlalu kecewa apabila ditimba musibah.


Berdasarkan rekod pertemuan lalu, Wigan sebenarnya adalah badi kepada Liverpool. Semenjak tahun 2009 lagi, 6 pertemuan telah berlangsung dimana Liverpool hanya mampu mengutip 1 kemenangan dan 1 kekalahan sahaja. Selebihnya sudah tentulah 4 kali seri termasuk perlawanan pada pusingan pertama musim ini yang berkesudahan seri tanpa jaringan. Persoalannya, mampukah Liverpool kembali memberi sesuatu keputusan terbaik malam ini. Bagi SG tidak terlalu berharap. Dapat seri dah kira baik berbanding kalah memandangkan pintu ke Champion League semakin tertutup untuk kita.

Perkhabaran terbaru, Kelly dan Adam hanya bakal menjadi pemerhati di ruang penonton akibat kecederaan yang diterimanya dari hasil pemberian pemain2 QPR. Nampaknya sekali lagi Dalglish akan mempertaruhkan kelibat pelibas gunting Liverpool, Sebastian Coates untuk bergandingan dengan Skrtel dan Carragher pula bermain disebelah kanan. Carrol bakal digandingkan dengan Suarez dari awal selepas tidak menjadi pilihan sebagai skuad utama pada perlawanan menentang QPR lalu. Downing sudah pasti akan kembali menduduki tempatnya semula dan Henderson pula sayap kanan. Tengah sudah tentulah Abang long Gerrard bersama adiknya Spearing yang dilihat semakin lama semakin serasi bersama. Tetapi Dalglish mungkin ada cara lain untuk menentang skuad seliat getah ini. Harap jangan sampai formasi serta tektikalnya memakan diri kembali.


Apapun, nak harap 3 mata, takut malam ni kukecewa lagi. Jadi dipendekkan cerita, apa saja keputusan malam ini, SG akan terima dengan seadanya. Sekiranya menang > bersyukur, Seri > rela, kalah > pasrah. Apapun anda tidak akan berjalan keseorangan. YNWA.

Siaran langsung dari Anfield:
Channel : ASTRO STAR Sports (813)
Live Streaming : LINK1  LINK2  LINK3  LINK4  LINK5  LINK6
Tarikh : Sabtu - 24 Mac 2012
Waktu : 11:00 malam
Share this article :

2 comments:

  1. tetiba rs seriau nk tgk game mlm ni

    ReplyDelete
  2. sebenarnya aku kesian kat suarez...dia cuma perlukan player yang punyai klik dengan dia jer...mcm maxi yang boleh baca gerakanya

    aku suka kalau empat orang ini main sekali maxi, bellamy, kuyt dan suarez

    aku tak tau apa masalahnya dengan maxi... kalau ikutkan dia punyai permainan yang baik setiap kali turun...

    kalau ikutkan dari segi permainan dia lebih sut ngan style move and pass...berbanding handerson

    entah tak paham aku

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger