Headlines News :
.
Home » , , » FA Cup 11/12 - Undian Separuh Akhir

FA Cup 11/12 - Undian Separuh Akhir

Written By Unknown on Monday, March 19, 2012 | 04:19

Selepas perlawanan diantara Liverpool dan Stoke malam tadi telah diadakan pula cabutan bertuah bagi pasukan yang sudah dan bakal layak ke pusingan separuh akhir yang dijadualkan berlangsung di Stadium Wembley pada 14 dan 15 April 2012 nanti.

Seperti yang kita ketahui, dua pasukan telah pun mengesahkan pasukan masing2 mara ke saingan separuh akhir iaitu Chelsea yang telah membenan Leicester 5-2 dan Liverpool yang menewaskan Stoke City 2-1. Walaubagaimanapun kedudukan 4 pasukan lagi masih menjadi tanda tanya untuk merebut 2 slot terakhir yang disediakan. Pasukan tersebut ialah Everton seri 1-1 dengan Sunderland sementara perlawanan diantara Tottenham dan Bolton (1-1) ditangguhkan akibat kejadian Fabrice Muamba tiba2 mengalami serangan jantung sewaktu sedang bermain di separuh masa perlawanan. Kedua2  perlawanan semula ini akan dilangsungkan pada 27 Mac 2012.

Hasil undian menunjukkan bahawa Liverpool bakal menentang antara pasukan musuh setempat iaitu Everton ataupun Sunderland sementara Chelsea diundi untuk bertemu Tottenham ataupun Bolton. Cuma yang kurang menariknya tarikh perlawanan separuh akhir nanti bertembung dengan hari memperingati peristiwa Hillsborough pada 15 April. Adakah Liverpool akan bermain pada 14 April ataupun meminta untuk dipinda ke tarikh yang lain. Kita tunggu sahaja pengumuman dari FA England kelak. YNWA.

Dalglish akan pastikan tidak perlawanan separuh akhir membabitkan Liverpool tidak akan dilangsungkan pada 15 April 2012 

Update : FA england mengesahkan bahawa perlawanan separuh akhir di Wembley membabitkan Liverpool akan dilangsungkan pada 14 April 2012.
Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger