Headlines News :
.
Home » , , » Preview : Game 11 MSL 11/12 - Lions Xll vs Selangor

Preview : Game 11 MSL 11/12 - Lions Xll vs Selangor

Written By Unknown on Tuesday, March 20, 2012 | 12:28

Hari ini hanya satu perlawanan Liga Super sahaja yang akan berlangsung dimana perlawanan membabitkan skuad Selangor menentang kelab dari Singapura Lions Xll. Perlawanan ini yang dijadualkan berlangsung di stadium Jalan Besar Singapura sudah pastinya menjadi medan perjuangan untuk Selangor meneruskan kebangkitan dalam memperbaiki lagi kedudukan di Liga Super.

Selepas mencipta kemenangan bergaya terhadap skuad warga kota Kuala Lumpur 3-0 Sabtu lalu, Selangor perlu terus bangkit dari aksi2 kejatuhan sebelum ini. Peluang untuk memintas Perak di tangga ke-5 liga dapat direalisasikan sekiranya kemenangan terhasil malam ini. Rekod pertemuan lalu, Selangor hanya sekadar mampu seri 1-1 dalam aksi pertama liga musim ini. Kemampuan jurulatih V. Sundramoorthy yang dilihat amat berkesan telah berjaya membawa Lions Xll menduduki tanggan ke-3 liga ketika ini dengan mengumpul 20 mata dari 10 perlawanan.


Pertahanan import Selangor dari Lubnan Ramez Dayoub  serta Bunyamin Omar kembali untuk memperkuatkan lagi skuad setelah menjalani pengantungan perlawanan sebelum ini. Selain itu kudrat penjaga gol Selangor G. Jeevanathan yang beraksi cemerlang ketika menentang Kuala Lumpur, pastinya akan ditagih kembali untuk terus menjadi benteng terakhir kubu Selangor. Irfa juga berasa lega apabila Bosko Balaban telah kembali menemui sentuhan golnya serta mendapat keyakinan diri dalam menjadi penggempur harapan Selangor. Pengalaman berlatih di padang MSN sebelum ini menjadikan Selangor lebih bersedia untuk bermain di padang tiruan stadium Jalan Besar ini.

Apapun kita mengharapkan Selangor berjaya menjinakkan Singapura pada perlawanan malam ini walaupun berbagai rintangan terpaksa dihadapi. Hanya 3 mata sahaja mampu memberi kejayaan berharga kepada seluruh peminat Merah Kuning. Viva Selangor.

Saksikan siaran langsung perlawanan ini :
Channel : ASTRO ARENA (801)
Tarikh : Selasa - 20 Mac 2012 - 07:30 malam.
 
Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger