Headlines News :
.
Home » , , » Preview : Game 29 BPL 11/12 - QPR vs Liverpool

Preview : Game 29 BPL 11/12 - QPR vs Liverpool

Written By Unknown on Wednesday, March 21, 2012 | 03:46

Awal pagi esok, dua minggu berturut2 peminat liverpool di Asia akan berjaga pagi untuk menyaksikan perlawanan ke-29 Liga Premier musim ini menentang pasukan yang dimiliki oleh jutawan kapal terbang dari Malaysia Tony Fernandes. Queens Park rangers atau sinonimnya lebih dikenali dengan QPR akan menjadi penghalang untuk Liverpool merapatkan kedudukan kelompok 4 terbaik liga. Loftus Road menjadi medan pertembungan kali ni.

Rekod pertemuan pada pusingan pertama lalu di menangi oleh Liverpool 1-0 di Anfield melalui jaringan Luis Suarez. Tetapi harus diingat, ketika itu QPR masih dibawah bimbingan Neil Warnock. Kini dibawah kendalian Mark Hughes kita masih lagi memikirkan apa tektik yang bakal diguna pakai oleh beliau.


Pembelian bekas pemain Liverpool Djibril Cisse oleh Hughes sedikit sebanyak bakal merisaukan kita. Seperti yang kita ketahui, Cisse adalah pemain serba boleh yang amat merbahaya sekiranya gagal diawasi dengan kemas. Tetapi pemain QPR yang bakal menjadi perhatian kita sudah tentu kapten mereka Joey Barton. Barton yang terkenal dengan aksi ganas dan panas barannya sudah pasti akan menjadi ancaman besar kepada pemain2 kita.

Di pihak Liverpool pula, Glen Johnson dan Craig Bellamy terus menyambung MC dengan kecederaannya masih belum pulih sepenuhnya. Nasib Martin Kelly dan Luis Suarez masih belum diketahui tahap kecergasan mereka. Setelah dibelasah teruk oleh pemain2 Stoke City pada perlawanan Suku Akhir FA cup lalu, masih tiada berita samaada mereka dapat diturunkan atau tidak. Jika Kelly tidak dapat diturunkan, sudah pastinya Carragher akan memikul tanggungjawab di posisi tersebut sementara Coates akan berpasangan dengan Skrtel. Apapun, kita terus mengharapkan J. Spearing dii beri kepercayaan lagi untuk bergandingan dengan Gerrard. Prestasinya yang semakin lama semakin baik, menjadikan beliau lebih dipercayai kini berbanding Adam.

Apapun tiga mata berharga perlu dibawa pulang ke Anfield pagi esok. Walaupun nampak tiga pasukan diatas seperti Arsenal, Chelsea dan Newcastle terus memperolehi kejayaan, masih ada ruang untuk Liverpool memintas dalam mengisi slot ke Champion League musim hadapan. YNWA...

Live and Exclusive From Loftus Road.
CHANNEL : ASTRO Super Sport 3 (817) 
LIVE STREAMING : LINK1  LINK2  LINK3  LINK4  LINK5  LINK6
TARIKH : Khamis - 22  Mac 2012
KICK OFF : 04:00 pagi (waktu Malaysia)


Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger