Headlines News :
.
Home » , » Suku akhir FA Cup 11/12 Liverpool 2-1 Stoke City

Suku akhir FA Cup 11/12 Liverpool 2-1 Stoke City

Written By Unknown on Monday, March 19, 2012 | 03:45

Tahniah untuk semua keluarga Liverpool. Sekali lagi Liverpool melangkah ke Stadium Wembley untuk kali kedua pada musim ini. Selepas berhempas pulas untuk menewaskan Stoke City 2-1 pada perlawanan suku akhir di Anfield malam tadi, Liverpool berjaya melangkah ke pusingan separuh akhir yang dijadualkan berlangsung di stadium berkecuali iaitu stadium Wembley.

Jika pertemuan kedua2 pasukan sebelum ini secara kasarnya Liverpool menguasai serangan, tetapi pada perlawanan tadi Stoke yang terkenal dengan corak bertahannya telah menukar corak permainan mereka seiring Liverpool. Stoke yang tidak mahu dikecewakan lagi seperti ketika pusingan ke-4 piala Carling, berusaha bersungguh2 dalam keinginan beraksi di pentas separuh akhir.


Setelah lama ketandusan jaringan, Luis Suarez mencipta nama sebagai penjaring apabila membuat percubaan deras dari luar petak penalti tanpa dapat diselamatkan oleh penjaga gol Stoke Thomas Sorensen. Walaubagaimanapun Peter Crouch dapat menyamakan kedudukan selang 3 minit kemudian. Gol ini berpunca apabila Pepe Reina telah dihalang oleh pemain Stoke dan ia smenjadikan kerja Crouch lebih mudah untuk menanduk bola ke dalam gawang tanpa dicabar. Mengikut undang2 bolasepak, sekiranya berlaku halangan pemain lawan terhadap penjaga gol, sepakan percuma akan diberikan. Malangnya pengadil K. Friend membenarkan jaringan tersebut.


Stewart Downing muncul wira Liverpool apabila berjaya menjaringkan gol kedua untuk membawa Liverpool mara ke perlawanan separuh akhir. Downing yang menerima bola back kill dari Gerrard mengelecek beberapa pertahanan Stoke seblum membuat rembatan deras yang gagal diselamatkan oleh Sorensen. Kehadiran Maxi nampak sedikit goyah di sebelah kiri mungkin disebabkan terlalu lama melepak dibangku simpanan. Walaubagaimanapun, kemasukkan Kuyt untuk mengantikan Maxi, mengembalikan Downing keposisi asalnya dan menjadikan permainan lebih menarik tercipta. Apapun hanya 2 gol sahaja mampu dihasilkan oleh Liverpool dan ia sudah memadai untuk liverpool layak. YNWA...

p/s: Malam tadi semua pemain dan bekas Liverpool yang dah lama ketandusan jaringan mula menunjukkan taring. Suarez dan Downing (Liverpool), Peter Crouch (Stoke City), Torres dan Meireles (Chelsea) telah menjaringkan gol untuk pasukan masing2. Adakah Torres akan terus meletup ataupun sekadar menjadi gunung berapi yang kehabisan lahar. Tunggu dan lihat...






Scoring Summary

Liverpool Stoke City
Luis Suárez (23')Peter Crouch (26')
Stewart Downing (57')

Teams

Liverpool Stoke City
25 Pepe Reina29 Thomas Sorensen
23 Jamie Carragher28 Andy Wilkinson
37 Martin SkrtelRobert Huth
José Enrique17 Ryan Shawcross
34 Martin Kelly30 Ryan Shotton
Steven GerrardGlenn Whelan
19 Stewart Downing18 Dean Whitehead
11 Maxi Rodríguez26 Matthew Etherington
20 Jay Spearing12 Marc Wilson
Andrew Carroll25 Peter Crouch
Luis Suárez19 Jonathan Walters
Substitutes
32 DoniCarlo Nash 27
38 John FlanaganMatthew Upson 20
16 Sebastian CoatesRory Delap 24
26 Charlie AdamJermaine Pennant 16
33 Jonjo ShelveyWilson Palacios 40
14 Jordan HendersonKenwyne Jones 9
18 Dirk KuytCameron Jerome 33
Substitutions
· Squads: Liverpool | Stoke City
Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger