Headlines News :
.
Home » , , , » Menonton Live streaming bola sepak

Menonton Live streaming bola sepak

Written By Unknown on Saturday, March 24, 2012 | 21:41


Untuk kali ini, SG akan menyentuh perkara bagaimana dan apakah link website yang sesuai untuk digunakan untuk menonton siaran langsung secara Streaming. Setiap kali berlangsungnya perlawanan, mesti ada sahaja peminat yang memohon link streaming untuk disiarkan dalam page Facebook. Bukanlah satu masalah kepada SG untuk menyiarkan link streaming berkenaan kerana tanpa anda pinta pun SG adakalanya akan menyiarkannya untuk tidak membiarkan peminat-peminat bolasepak terlepas menyaksikan perlawanan tersebut.

Live streaming adalah cara terkini pelayar2 internet masa kini untuk menonton sesuatu rancangan atau perlawanan bolasepak hanya dihadapan komputer sahaja. Mungkin dengan ketidakmampuan untuk memiliki ASTRO yang mahal, ataupun ada ASTRO tapi sedang bekerja dan juga kepada student-student yang duduk menyewa. Jadi tiada masalah bagi anda untuk menonton siaran langsung sebenarnya melainkan tiada penghubung internet dikawasan anda ketika itu.

Untuk mendapatkan siaran streaming yang baik, sebaik-baiknya anda perlulah dibekalkan kelajuan internet sekurang-kurangnya 1mb. Bukan kata 348kb & 512kb tak boleh digunakan, tetapi kurang sesuai disebabkan akan selalu terjadinya buffering. Sebenarnya memang banyak website-website yang menawarkan live streaming dengan cara percuma ataupun berbayar. Bagi kita sudah tentulah mahukan yang percuma. Tetapi yang masalah percuma ni, banyak sangat iklan-iklan menganggu siaran. Sabar je ler.

Iklan2 kecil yang menyemakkan mata 

STADIUM ASTRO

Tahukah anda ASTRO sebenarnya ada juga menyediakan live streaming untuk perlawanan-perlawanan bolasepak di Eropah. Hari ini saya akan membongkar rahsia bagaimana untuk anda streaming bersama ASTRO dengan gambar yang lebih cantik dan tiada pun gangguan iklan-iklan kecil yang muncul. Yang pastinya ia 100% percuma tiada yuran terselindung melainkan bil ASTRO tu je yang anda kena bayar.

  • Stadium ASTRO menyediakan live streaming hanya untuk perlawanan liga 'BARCLAYS PREMIER LEAGUE' (BPL), 'LA LIGA' (Liga Sepanyol) dan 'BUNDESLIGA' (Liga Jerman) sahaja. FA cup, Carling cup, Champion League, ASTRO ARENA tidak disediakan disini.
  • Pastikan anda mempunyai akaun ASTRO yang melanggan pakej sukan. Kalau tiada anda pinjamlah sapa2 punya akaun pun. 
  • Anda perlu register akaun Astro ini. Itu sebabnya anda perlu sediakan No. Akaun Astro tersebut. Kenapa perlu register?. Sebabnya ASTRO hanya menyediakan streaming ini hanya untuk ahli sahaja. Ini bagi menjamin server mereka tidak sesak diserbu oleh umum yang boleh menganggu siarannya. Untuk mendaftar sila ke halaman ASTRO disini.


  • Isikan segala butiran anda. Apa yang dia minta isi saja, bukan kena bayar lagi pun. Yang tak di minta jangan nak sibuk-sibuk tanya yer. 
  • Dah siap semua, dia akan hantar email dalam inbox. Sila check dan verify link yang diberikan.


  • Lihat pada bulatan yang saya tandakan pada gambar. Itulah sebenarnya Link-link streaming untuk anda klik dan saksikan. Tapi sebelum anda nak tengok, anda akan diarahkan untuk mendownload software Microsof Silverlight. Sekiranya sudah ada, automatik dia terus masuk ke site menonton.

Apabila ada live streaming, link2 akan disertakan disini. 

  • Bila dah keluar logo BPL Player tu, apa lagi, layanlah... semoga terhibur.

Inilah gambar LIVE STREAMING yang bakal anda saksikan. 

FREE WEBSITE LIVE SREAMING

Sekiranya anda tetap tidak berpeluang untuk menggunakan kemudahan yang disediakan oleh ASTRO ini ataupun ingin menyaksikan perlawanan lain yang tiada diadakan live Streaming, disini kami juga menyediakan website-website percuma untuk anda. Dibawah ini kami menyediakan beberapa website diantara yang terkenal dan sering digunakan oleh pelayar streaming. terpulanglah kepada anda untuk memilih mana yang sesuai.

LIVE Sport TV Channel 
*TIPS FREE CHANNEL - Seelok-eloknya anda pilihlah channel-channel yang kurang popular. Ini kerana pada kebiasaanya yang kurang popular ini kurang orang layari. Jadi server pun cantik tak sibuk yang boleh membuatkan buffering ataupun channel di banned.

Semoga anda berpuas hati dengan penerangan yang diberikan. Sekiranya anda masih juga tidak dapat menyaksikan perlawanan, anda jangan khuatir. Pastikan anda tidak terlepas bersama PAGE KPLM di Facebook kerana setiap perlawanan kami akan sentiasa update status permainan. 'Anda tidak akan berjalan keseorangan'-YNWA


Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger