Headlines News :
.
Home » , » Game 1 MSL 2012 - Negeri Sembilan 2-2 Selangor

Game 1 MSL 2012 - Negeri Sembilan 2-2 Selangor

Written By Unknown on Wednesday, January 11, 2012 | 10:10

Hanya satu mata sahaja yang berjaya dicuri oleh Selangor untuk dibawa pulang selepas sekadar seri 2-2 dengan pasukan tuan rumah Negeri Sembilan. Selangor bermula dengan agak goyah dimana kesilapan pertahanan telah membuatkan penyerang import rusa Effa Owona berjaya menjaringkan gol seawal minit ke-4. Menggunakan formasi 4-5-1 dimana Amri Yahya bermain sebagai penyerang tunggal, gagal mempamerkan aksi menyerang yang baik. Sebaliknya Negeri Sembilan lebih bertenaga untuk mencipta serangan kearah kubu Selangor.

Negeri Sembilan telah berjaya mendapatkan sepakan penalti setelah Kunalan dijatuhkan. Owona sekali lagi berjaya menyudahkan tendangan tersebut untuk mendahului dengan kedudukan selesa 2-0. Menyedari formasinya tidak berkesan, Irfan segera memasukkan K. Soley untuk mengantikan Nasriq Baharom. Separuh masa keputusan kekal 2-0.


Separuh masa kedua, Selangor mula mempamerkan aksi kebangkitan. Beberapa percubaan dari Safiq berjaya diselamatkan oleh penjaga gol Negeri Sembilan. Walaubagaimanapun, Amirulhadi berjaya memecah kebuntuan apbila berjaya merembat masuk untuk merapatkan kedudukan 2-1. Sepuluh minit kemudian, giliran K. Soley pula dikasari di dalam kotak penalti dan pengadil tidak teragak2 untuk memberi sepakan penalti. Akhirnya Safiq juga telah berjaya menyudahkan sepakan tersebut untuk mengikat kedudukan 2-2.

Walaupun seri secara keseluruhannya Selangor berjaya menguasai perlawanan. Mungkin disebabkan perlawanan sulong dan keserasian pemain2 belum tercipta, kita harapkan Pasukan Red Giants dapat mencipta kejayaan pada perlawanan menentang Perak di Stadium Nasional Bukit Jalil pada hari Sabtu nanti.

Kedudukan Carta Liga Super (perlawanan Pertama)

Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger