Headlines News :
.
Home » , » Luis Suarez - Sudah habis berpantang

Luis Suarez - Sudah habis berpantang

Written By Unknown on Friday, February 3, 2012 | 15:25

Betapa siksanya menghabiskan 9 perlawanan hanya sebagai penonton sahaja. Itulah yang telah berlaku terhadap penyerang terbaik Liverpool Luis Suarez apabila dipaksa bercuti rehat oleh FA Inggeris. 8 hari digantung perlawanan akibat dituduh perkauman ditambah 1 perlawanan kerana melakukan aksi kurang sopan ketika menentang Fulham.

Perlawanan terakhir Suarez adalah sehari selepas Krimas iaitu ketika menentang Blackburn. Jika dihitung cuti beraya krismas Suarez sehingga perlawanan menentang Tottenham nanti ialah 41 hari. Rasa macam habis pantang bersalin pula. Jadi perlawanan pertamanya dipusingan kedua Liga dan tahun 2012 ini adalah menentang Tottenham Hotspur pada awal pagi Selasa nanti.

Sebenarnya sepanjang ketiadaan Surez, Liverpool masih lagi boleh menghadapi perlawanan2 penting dengan kejayaan. Ini bukanlah bermaksud ingin memperkecilkan Suarez. Tetapi disebalik penggantungan beliau, ramai pemain2 yang mula menonjolkan prestasi cemerlang ketika diamanahkan untuk mengalas posisi Suarez. Bellamy dan Kuyt antara nama2 yang mula menjadi sebutan ramai serta yang terkini Carroll juga mula dipuji apabila berjaya menjaringkan gol sempena hari ulang tahun pertama penghijrahan beliau ke Anfield.

9 perlawanan sebelum penggantungan Suarez

9 perlawanan dalam penggantungan Suarez

 Setiap kejadian pasti ada hikmah disebaliknya. Tanggapan ramai terutamanya penyokong2 MUnyet mengharapkan kejatuhan Liverpool tanpa Suarez nampaknya tidak menjadi. Malah pembawa punca tragedi si Negro Evra dan Alex Fuckinson juga menangis akibat dikalahkan oleh Liverpool pada saingan tempoh hari. Sudah pasti dendam kesumat Suarez terhadap Negro ini akan dilunaskan pada pertemuan di Old Toilet pada 11 Februari nanti sebagai balasan pembohongan yang tak diterima oleh akal. Apapun penampilan sulong Suarez pada Tahun 2012 ini menentang Tottenham sudah pastinya ditunggu2 oleh peminat setia The Reds. Diharap kehadiran beliau semula dapat meneruskan lagi zaman kejayaan Liverpool yang sedang meniti ke kemuncaknya. YNWA.


Gambar ihsan dari Darren Teow untuk TIRF
P/S: Suarez dah selesai masalah. John Terry yang dikaitkan situasi sama masih lagi belum jatuh hukum dan masih tergantung perbicaraannya. Padahal Terry lebih awal lagi buat pasal sebelum Suarez. Kalau dah nama pemain utama England, tolak campur mesti cuba dikaitkan tak bersalah. Nampak sangat FA pilih kasih.
Share this article :

1 comment:

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger