Headlines News :
.
Home » , , » Preview : 5th Round FA Cup 11/12 - Liverpool vs Brighton

Preview : 5th Round FA Cup 11/12 - Liverpool vs Brighton

Written By Unknown on Saturday, February 18, 2012 | 02:39

Esok bermulanya kembali aksi Liverpool setelah berehat selama seminggu dari sebarang perlawanan. Bertemu pasukan Brighton & Hove Albion dalam pusingan ke 5 piala FA, sudah pastinya ia menampakkan satu perlawanan yang mudah untuk Liverpool terus mara ke pusingan Ke-6 (Suku Akhir). Bermain digelanggang sendiri, sudah tentu ia memberi kelebihan yang istimewa untuk pasukan Liverpool.

Pada  musim ini, esok adalah kali kedua Liverpool bertemu pasukan Brighton ini, dimana kali pertama ketika pusingan ke-3 piala Carling yang berlangsung di Amex Stadium dengan kemenangan berpihak kepada Liverpool 1-2. Sebenarnya adakalanya kita sedikit gusar apabila bertemu kelab2 kecil dari division bawahan. Walaupun menang pada pertemuan lalu, tetapi kita dapat saksikan bagaimana tentangan hebat yang diberikan oleh pemain2 Brighton. Bukan Brighton sahaja, malahan pasukan2 pengacau di dalam liga juga sering memberi masalah kepada Liverpool. Seharusnya pemain2 Liverpool dapat memberi sesuatu yang terbaik untuk membawa pasukan ke saingan suku akhir nanti.

Diharap tragedi di Old Toilet minggu lalu sudah dapat dilupakan oleh semua pemain2 Liverpool. Dalglish sewajibnya telah memotivasikan pemain2 untuk mengembalikan moral yang telah hilang akibat kisah lalu. Dikhabarkan, Maxi Rodriguez sudah bersedia untuk diturunkan pada perlawanan malam esok. Tetapi walau siapa pun yang diturunkan, sudah pastinya kita memberi kepercayaan penuh kepada mereka untuk tidak mengecewakan peminat. Semoga bertemu pasukan cikai ini, dapat dimanfaatkan oleh pemain2 muda seperti, Kelly, Coates, Spearing, Henderson dan Shelvy untuk memantapkan prestasi masing2 sekiranya diberi peluang oleh Dalglish. Berapa gol pun yang diperolehi tidak penting, yang penting layak ke suku akhir untuk merapatkan lagi peluang kedua ke Wembley. YNWA...

Siaran Langsung di:
Channel : ASTRO STAR Sports (813)
               : ESPN HD (832)
Live Sreaming : LINK 1 - LINK 2 - LINK 3 - LINK 4 - LINK 5 
Tarikh : 20/02/2012 (Ahad malam Isnin)
Waktu : 00:25 pagi.
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger