Headlines News :
.
Home » , » Game 25 BPL 11/12 - MUnyet 2-1 Liverpool

Game 25 BPL 11/12 - MUnyet 2-1 Liverpool

Written By Unknown on Sunday, February 12, 2012 | 23:49

Perlawanan yang panas lagi menyakitkan hati. Tewas 2-1 di Old Trafford bukanlah menjadi sebab utama kekecewaan SG kepada pasukan Liverpool. Tetapi sikap2 pemain yang kononnya profesional langsung tak boleh pakai. Mainan provokasi terus diungkapkan. Mangsa keadaanya sudah tentulah Luis Suarez.

Sebelum perlawanan, Dalglish telah pun menyatakan bahawa Suarez akan bersalam dengan Negro Evra. Ketika sesi bersalam berlangsung Evra terus memainkan peranan untuk membina api kemarahan kepada semua yang terlibat. Mungkin sekali imbas oarang akan kata, Suarez tak mahu salam. Hakikatnya anda nilailah sendiri dari gambar berikut.

Sebelum itu boleh pula Negro ini menghulurkan tangan. Bila tiba Suarez, awal2 lagi dia sudah menarik tanganya. Siapa yang buat perangai ni?
Yang peliknya kenapa Rio Ferdinand juga terikut tak mahu salam dengan Suarez. Apa kena mengenanya dengan konflik ini. Kalau yer pun dia Negro dia kenalah tunjukkan sikap tersebut kepada John Terry. Ini kerana hanya Terry sahaja yang telah mengungkapkan perkauman kepada adik kandung Ferdinand. Yang dia nak emo juga apa hal. So Alex Fuckinson yang sememangnya bijak menimbulkan api kemarahan, juga menyatakan Suarez adalah hina dan sepatutnya dijual sahaja. Ko sapa nak suruh jual Suarez. Ko tak kecoh pula pasal perbuatan Ferdinand tu.

Akibatnya dua ekor Negro dapat balasan setimpal diawal permainan.
MU kena ingat, sejahat2 Suarez pun dia bergaduh dengan pemain. Bukan macam Eric Kontena yang pegi terajang penonton. Apa tindakan dia. Cakap pandailah. Dah kena barulah nak sedar.. Apa pun tak boleh. Dasar MUnyet......

Penghinaan Evra terhadap Suarez, dibantah oleh rakan. YNWA

p/s: Tak der mood nak analisis perlawanan. Liverpool main pun memang macam saja nak bagi MU menang. So lebih baik Liverpool main macam ni. Takut kalau MU kalah pada game semalam. mau ada rusuhan pula kat Old Toilet nanti. Maklumlah, kebanykannya MUnyet2 yang tengok perlawanan ni kat stadium.

Scoring Summary

Manchester United Liverpool
Wayne Rooney (47')Luis Suรกrez (80')
Wayne Rooney (50') 

Match Stats

Manchester United            Liverpool
11(6) Shots (on Goal) 10(3)
10 Fouls 11
4 Corner Kicks 3
0 Offsides 3
55% Time of Possession 45%
1 Yellow Cards 1
0 Red Cards 0
2 Saves 4

Teams

Manchester United Liverpool
David De Gea25 Pepe Reina
Rio FerdinandDaniel Agger
Jonathan Evans37 Martin Skrtel
Patrice EvraJosรฉ Enrique
21 RafaelGlen Johnson
22 Paul ScholesSteven Gerrard
16 Michael Carrick14 Jordan Henderson
11 Ryan Giggs20 Jay Spearing
25 Antonio Valencia19 Stewart Downing
10 Wayne Rooney18 Dirk Kuyt
19 Danny WelbeckLuis Suรกrez
Substitutes
Dimitar BerbatovJamie Carragher 23
13 Park Ji-SungCraig Bellamy 39
23 Tom CleverleyDoni 32
40 Ben AmosAndrew Carroll 9
20 FabioCharlie Adam 26
42 Paul PogbaJonjo Shelvey 33
14 Javier HernรกndezMartin Kelly 34
Substitutions
 Andrew Carroll for Jay Spearing (61)
 Craig Bellamy for Stewart Downing (61)
 Charlie Adam for Dirk Kuyt (75)
Yellow Cards
Michael Carrick (80)Stewart Downing (45)
· Squads: Manchester United | Liverpool
Share this article :

4 comments:

  1. nampak gaya daglish mengunakan pendekatan yg berhati hati badget 0-0, sampai nak dekat tamat baru masukan bellamy dan adam bikin counter, terbukti nampak berhasil dengan satu gol...tapi apakan daya dah bolos 2 gol...jadi percaturan tak menjadi

    rasanya ada dua benda yang aku tak setuju utk game semalam..pertama enrique nampak lemau mungkin sebab injured atau terlalu sering diturunkan ...rasanya baik letak johnson kat kiri dan kelly kat kanan ....

    dan keduanya downing benar benar down sejak dibangku sekolahkan oleh daglish, melatak downing ketika bertemu pasukan macam pasukan iblis laknat ni memang satu malapetaka...

    rasanya better dia turunkan pemain macam maxi... sekurang kurangnya kalau dia tak boleh cross bola pon dia boleh score...

    spearing rajin dan sebenarnya nampak penting di sebelah tengah apa yang dia perlu buat ialah pergi sekolah balik bagi bijak biarlah muka berkarat tapi otak berkilat.

    apa pon nasib baik chelsea dengan newcastle pon senasib, cuma arsenal jer nasib baik ada hero bidan terjun score minit akhir chis!

    ReplyDelete
  2. xtau nk kata...nk mrh pon da klh...terima je la...ala, kalu setan mng pon bkn selamanyer...

    ReplyDelete
  3. spearing = lucas muda2..bongok.
    len kali bg charlie adam first eleven dgn gerard..
    maxi dgn bellamy bagi men wings..

    ReplyDelete
  4. Bagi aku, inilah pengalaman yang amat berharga bg Spearing. Sebagai pemain yang bermain secara berpasukan, kesalahan sbnrnya tidaklah boleh dihala kepada seseorang sahaja.

    Sebaliknya kerjasama setiap pemain amat diperlukan.

    Malangnya pada perlawanan ini, pemain Liverpool awal2 lagi sudah kalah pada provokasi dan suasana stadium yang penuh dengan ejekan dan cacian. Sekiranya mereka berjaya menangani suasana tersebut, pasti Liverpool tidak akan bermain seburuk ini.

    Tugas Dalglish kini, bukan saja untuk cover Suarez, tetapi perlu mengembalikan moral2 pemain yang hilang akibat termakan hasutan dan berjaya dirasuk setan laknatullah.

    ReplyDelete

wilayah anfield"

WAKTU SEKARANG

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. REZEKI ITU DATANGNYA DARI USAHA YANG IKHLAS. - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger